ClickCease
2021-10-09T23:10:56+03:00

ידיות לדלתות פנים


מה ידיות לדלתות פנים, ניתוח אף ולאדריכל והפילוסוף הנודע דר רוהה? ואיך זה קשור ליכולת שלכם לשדרג את מראה הבית במעט מאוד כסף ומאמץ. ובמילים אחרות: קנייה קטנה – שינוי גדול. הפרטים הקטנים עושים את ההבדל. ככל שאנחנו מתבגרים – אנחנו מבינים את זה יותר. זה נכון להרבה תחומים בחיינו, בקשרי חברות, בעבודה, באומנות, ואולי הכי חשוב – בבית, המקום בו רובנו נמצאים הכי הרבה. אז למה שלא תשקיעו בידיות לדלתות הבית ותשתדרגו ב"לוק" ובהרגשה?


באדריכלות ובעיצוב פנים היופי נמדד בפרטים הקטנים. לאו דווקא בחלל ובמבנה הגדול, אלא גם במרכיבים הקטנים שנמצאים בו. הרבה פעמים הם אלו שעושים את כל ההבדל. דוגמה טובה לכך היא ידיות לדלתות הבית.


כמה פעמים יצא לכם להגיע לבית של חבר או קרוב משפחה אחרי שעבר שיפוץ ולשים לב לחפצים והרכיבים הקטנים והחדשים שמשפרים את מראה הבית. אם לא מדובר בשינוי המבנה, הדבר הראשון שבולט לעין זה המרצפות ודלתות הפנים (כולל ידיות חדשות בדרך כלל) שמשפרות את המראה משמעותית. גם בית משנות ה-70 או ה-80 יכול להפוך לבית חדש אחרי שינויים אלו.


אמנם שיפוץ כולל ושינויים גדולים לא מתאימים בכל זמן, ובנוסף מדובר בתקציב גדול שלא מתאים לכל אחד. לעיתים אנו יכולים לבצע שינויים מזעריים בבית שיכולים לעשות את ההבדל, במיוחד אם מדובר בבית יחסית חדש שרק מבחינה אסתטית זקוק לשיפור קל.


 


ידיות לדלתות

זהו הפתרון האידאלי לאנשים שרוצים לשדרג את מראה הבית ולהעניק לו נופך מרענן. גם כמובן לאנשים הזקוקים להחלפת ידיות בעקבות בלאי או אחר, ומעוניינים לתת טא'צ חדש בעיצוב הבית.


 

מדוע זה כל כך משנה? 


זה מאוד פשוט: זה בולט, זה שמיש מאוד (אחד הפריטים הביתיים שמשתמשים בו הכי הרבה), וזה משנה את המראה הכולל. ממש כמו שניתוח אף משנה לחלוטין את מראה הפנים. הידיות הן התכשיט הבולט בבית שגם משרת אתכם במהלך החיים.


האדריכל הנודע (עם השם המסורבל) לודוויג מיס ון דר רוהה הכניס לתודעתנו את המשפט "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים", הוא גם היה פילוסוף גדול ומטבע לשון נוסף ומעורר מחשבה שלו הוא - Less is More. די ללמוד משני משפטים אלו כדי להבין את גודל השינוי שידית קטנה יכולה לעשות בבית.


כשאתם קונים ידית לדלתות הפנים בבית, בחנו אם הצבע מתאים לכם לגוון הדלתות ובדקו שהיא מאפשרת פתיחה קלה ונוחה. מעבר לכך, חשוב לוודא שהיא מתאימה למנעול החבוי הנמצא בדלתות.